سایت خبر

تازه ترین خبرها

سایت خبر

تازه ترین خبرها

تاریخ هفته کتاب و کتابخوانی 96 | هفته کتابخوانی 96 چه روزی است

 تاریخ هفته کتاب و کتابخوانی 96 چه زمانی است | هفته کتابخوانی 96 چه روزی است | روز کتاب و کتابخوانی سال 1396

در این مقاله  اطلاعات کاملی درباره تاریخ هفته کتاب و کتابخوانی 96 چه روزی اغاز می شود قرار داده می شود و همچنین برای خواندن مطالب بیشتر در بخش مناسبت های امروز از مجله  مقالات بیشتری را ملاحظه می کنید.

تاریخ هفته کتاب و کتابخوانی 96

کتاب خواندن، غذای روح و بهترین درمان برای بیماری های فکری می باشد. کتاب مثل معلمی ساده و صمیمی و همیشه در دسترس است که بی ادعا و بدون هیچ منتی، هرچی که دارد در اختیار ما می گذارد. کتاب خواندن، با نیّت خالص، عبادتی بزرگ است.  از سال 1372 هجری شمسی در تاریخ روز 24 آبان ماه هر سال به اسم هفته کتاب و کتابخوانی مشخص شده است. روز کتابخوانی، یکی از روزهای هفته کتاب نیز هست. تاریخ هفته کتاب و کتابخوانی 96 چهار شنبه بیست و چهار ابان است


اولین بار هفته کتاب در تقویم جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال 1372 با پیام ایت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در هفته کتاب، در مدرسه ها، مسجدها ، دانشگاه‌ها، همه شهر های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود.

فواید کتاب و کتابخوانی چیست؟


کتاب ها شما را وادار می کنند که از مغز خود استفاده کنید. در هنگام مطالعه شما بیشتر فکر می کنید و باهوش تر می شوید برخلاف مجلات، مقالات اینترنتی یا کتاب های pdf


مطالعه کتاب از قوای ذهنی بهره می برد. این باعث می شود که شما در بلند مدت روی آنچه مطالعه می کنید تمرکز کنید.شما برای مطالعه مجبورید تمرکز کنید، مانند ورزش کردن، تمرکز خود را ورزیده تر می کنید.


کتابخوانی کسالت را کاهش می دهد و هر وقت که احساس کسالت کردید، فقط کافی است که یک کتاب با موضوع مورد علاقه خود را بردارید و بخوانید خواهید دید که کسالت شما بر طرف می شود.


روش درست کتاب خواندن


۱- برخى افراد ترجیح مى‏دهند در سکوت کتابخوانی کنند و برخى در سروصدا. بعضى صندلى راحتى را مى‏پسندند و بعضى دراز کشیدن یا نشستن رسمى را. اصلاً وسواس به خرج ندهید و در هر حالتى که راحت‏تر هستید، مطالعه خود را آغاز کنید.


۲- اگر مکان کتابخوانی شما کمى آشفته و به هم ریخته است، مرتب کردن آن را به نیم ساعت پس از مطالعه موکول کنید؛ زیرا در این صورت، در حین مرتب کردن اتاق، به مطالبى که مطالعه کرده‏ اید، فکر خواهید کرد و زمان مفیدى را از دست نخواهید داد.

۳- گاهى اوقات از مکان‏هاى استثنایى و هیجان‏ انگیز استفاده کنید تا مطلبى که مطالعه مى‏کنید، همراه آن خاطره در ذهن شما ماندگار شود؛ مثلاً در یک شب بارانى با یک چتر و یک چراغ قوه زیر باران روید و مطلب را مطالعه کنید و یا در یک مکان تاریخى و قدیمى، به تفکر و مطالعه در مورد مطلب مورد علاقه خود بپردازید.


تاریخ هفته کتاب و کتابخوانی 96 | هفته کتابخوانی 96 چه روزی است | روز کتاب و کتابخوانی 1396